Poznańskie Targi Piwne | 2015

15:57:00


Poznańskie Targi Piwne 2015
[pl]

MIEJSCE


   Trzecia edycja ponownie odbyła się na terenie Międzynarodowych Targów Poznań, miejscu, do którego bez problemu można dotrzeć komunikacją publiczną (500m od dworca głównego). Same centrum targowe niczym szczególnym się nie wyróżnia, natomiast ma ogromne atuty w postaci lokalizacji oraz dedykowanej przestrzeni i zaplecza technicznego.




ORGANIZACJA I PROGRAM


   W tym roku przestrzeń targowa została powiększona, miejsca nie brakowało nawet w godzinach szczytu. Bogaty program obfitował w liczne prelekcje i wykłady, nie brakło oprawy muzycznej. Świetnym pomysłem i jednocześnie edukującą przez zabawę była Piwna Matura organizowana przez Kamila z Alechanted i Maćka No to po piwku, mam nadzieję że się w końcu w niej sprawdzę. Ważnym wydarzeniem towarzyszącym był „Konkurs Piw Rzemieśliniczych” przeniesiony z Żywca.  Przyczepić się można tylko do strefy foodtrucków na zewnątrz, na szczęście nie padało, tylko zimno było.



TARGI ZZA LADY


   Praca na stanowisku Setki była czystą przyjemnością. Z mojej perspektywy w większości miałem styczność z klientami którzy dopiero zaczynają poznawać Craft, chodź też nie brakowało beergeeków z Berlina, Szwecji czy Brytani. Cieszy, że wydarzenie przyciągnęło i zainteresowało masę nowych ludzi, mam nadzieję że browary zdobyły rzeszę nowych fanów.

 

COŚ NA ZĄB | PIWO


   Oferta gastronomiczna była bardzo zadowalająca od kindziuka przez pizze, langosha, pierogi, kasztany, burgery, kanapki, skończywszy na kuchni polowej. Na szczególną uwagę zasługuje Zaczyn kitchen and soul. Przygotowane przez nich przekąski z dodatkiem różnych piw były tym czego nie powinno zabraknąć na każdym piwnym wydarzeniu. Pokazanie że piwo nie tylko służy do picia, bardzo na PLUS! Co zaserwowali?


- KLOPSIKI wołowe w marynacie z owsianego stouta
- HUMMUS z papryczką jalapeno i piwem IPA
- CROSTINI z kozim serem i grzybami duszonymi w piwie red ale
- Kandyzowany BEKON z lagerem
- KRAKERSY z konfiturą bekonową doprawioną american amber ale
  i czterema serami z red ale
- MUFFINY z guinnessem, solonym karmelem i kremową polewą

Będę szukał tych smaków w mojej kuchni. Kto był i nie spróbował, niech żałuje. 


Poznańskie Targi Piwne 2015


 

-Beer Bros: One at All. Jedno z lepszych piw jakie piłem na Targach, z dodatkiem kawy zbożowej Anatol, gładkie w smaku, bardzo przyjemne.

-SzałPiw, malina I żurawina. Moje pierwsze zetknięcie z kwasami od Szału i na pewno nie ostatnie, żałuję że nie spróbowałem wszystkich!

-Fabrica RaRa, Smocze Ocze, Naranje. Trudno dostępne piwa więc jeśli tylko macie okazję naprawdę warto spróbować!

-Browar Setka: Ardeny 44, Enigma, Tu byłem. Wymienione piwa są mega pijalne, zbalansowane. Warte polecenia osobom,  które nie lubią ekstremalnych doświadczeń.

-Bulkers: coffee stout, porządny kawowy stout J

-Widawa miss eva: Imperial Brown porter, ekstremalne, dzikie piwo, do mnie nie przemówiło.

-Piwowarownia:  Uitu Pitu,  kolejne solidne IPA

-Browar Jana: operacja wit, manana, efedryna.

PODSUMOWANIE


   Na targach warto było być, a przyszłą edycję już wpisałem do kalendarza.  Świetnym doświadczeniem była praca za barem oraz zobaczenie eventu od środka, aż przypomniały się stare czasy. Poznań warto poznać, będę wpadał częściej.

You Might Also Like

0 komentarze

Like us on Facebook

Instagram

Subscribe